Εγκατάσταση προγράμματος :
Για να εγκαταστήσουμε το πρόγραμμα θα πρέπει να μεταβούμε στην διεύθυνση https://scratch.mit.edu/download
και να ακολουθήσουμε τα σχετικά βήματα όπως φαίνεται παρακάτω :
Γραφικό περιβάλλον :
Με την εγκατάσταση του προγράμματος θα μας εμφανιστεί η αρχική σελίδα. Το πρόγραμμα αποτελείται από διαφορετικές περιοχές πάνω στις οποίες θα δουλέψουμε για να δημιουργήσουμε το παιχνίδι μας.
Μια εντολή που είναι σημαντικό να ρυθμίσουμε στην αρχή του προγράμματος μας είναι η γλώσσα. Το Scratch περιέχει την Ελληνική γλώσσα με αποτέλεσμα να βοηθάει τα παιδιά πιο μικρών ηλικιών να καταλαβαίνουν τις εντολές.
Οι περιοχές αυτές είναι :
Οι κατηγορίες εντολών που βρίσκονται στο αριστερό μέρος της οθόνης και μας παρουσιάζουν τις ομάδες των εντολών. Η κάθε ομάδα έχει το δικό της χρώμα και όνομα για να τις ξεχωρίζουμε πιο εύκολα μέσα στο πρόγραμμά μας. (Π.χ. Μπλε καρτέλα – Εντολές κίνησης). Το όνομα αντιστοιχεί στις λειτουργίες των εντολών που περιέχονται στην ομάδα.
Η περιοχή εντολών βρίσκεται δίπλα στις κατηγορίες και μας παρουσιάζει τις εντολές που περιέχονται στην κατηγορία που θα επιλέξουμε.
Η περιοχή προγραμμάτων που βρίσκεται στο κέντρο της οθόνης μας και σε αυτήν εισάγουμε τις εντολές που θέλουμε να εκτελέσουμε. Μπορούμε να εισάγουμε ένα ή περισσότερα προγράμματα μέσα στην περιοχή.
Περιοχή γραφικών, βρίσκεται στα δεξιά της οθόνης μας και στο κέντρο της εμφανίζεται ο γνωστός μας γατούλης. Στην περιοχή αυτή εμφανίζεται το γραφικό αποτέλεσμα των προγραμμάτων που εκτελούμε μέσα στην περιοχή προγραμμάτων.
Περιοχή αντικειμένων, βρίσκεται δεξιά και κάτω από την περιοχή γραφικών και περιέχει τα αντικείμενα που εισάγουμε στο πρόγραμμα. Με τον όρο αντικείμενα εννοούμε οτιδήποτε εμφανίζεται μέσα στο πρόγραμμα μας και μπορεί να προγραμματιστεί. Το κάθε αντικείμενο έχει το δικό του πρόγραμμα και τις δικές του εντολές. Τα αντικείμενα όπως θα δούμε και στα επόμενα μαθήματα μπορούν να αλληλοεπιδράσουν και μεταξύ τους.